Att planera en helg eller prioritera något annat.




What to do, what to do, hur göra?
Ja, hur ska jag göra egentligen.
Tänker, funderar, reflekterar.
Helgen, försöker få ihop den.
Denna han kommer upp.
Han och hans familj ska upp till deras stuga fre kl 16- sön kl18.
Jag vill följa med och har ställt in mej på det.
Finns förstås ett bekant men....

Vi kommer knappt att träffas.
Han ska jaga. Morgon & kväll.
Går kl 08, kommer tillbaka vid 12. Sover, tar en tugga mat.
Sedan får vi lite tid till varandra.
Och sedan var det nåt om en film-box som han ville se som jag troligtvis inte är särskilt tjoho för....
Går ut på kvällen igen för att jaga och kommer tillbaka nångång när det blir.
Resten av tiden blir jag ensam.

Åka eller inte åka?
Är det någon idé? Jag som ställt in mej så. Och vill framför allt!
Har längtat och behöver verkligen träffas känns det som.
Det är svårt att umgås per telefon så där ni vet.

Nej, jag e inte särskilt prioriterad denna helg, det sa han.
Nästa helg då? Nä, är inte säkert att han kommer upp, väntar på besked om resan.
Hm.....

1. Ska jag följa med och vi hinner ses några timmar bara,
eller 2. strunta i att åka, träffa folk som jag inte annars hinner träffa och festa med klassen
och känna tomrum för att det känns nödvändigt att han och jag umgås när ska vi annars hinna?

Eller 3:e alternativet: Träffas på fredag kl 14-16. Sedan åker han till stugan, jag stannar hemma.
Träffas på söndag ca 18-20. Och sedan åker han med flyget.

Pratade på telefon, det var snart 2 timmar sen. Någon fyllde år hos honom så vi
skulle fortsätta samtalet senare, jag och han.
Tills dess går tankarna hit, sedan dit.

Ja. Hur. Gör. Jag.?
Åh.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0