Lördagsstrapatser.



Hurra, hurra för Mari som fyller år! (14/6) Hoppas du hade en underbar dag.

En sväng förbi sjukhuset. Det är fint väder, vi sitter på balkongen. Det är fint.

Är lite smått förkyld, usch & blä. Tar mej i kragen på kvällen & efter om & men, & beger mej på äventyr, det blir mer spännnade då.
P-fly har fest i sin lya. Dock vänder jag nästan i dörren. Hinner sitta ner i 15min cirkus. Kl är efter 21, mot nästa partaj. Mike har festligheter på gång! 10 personer i en lägenhet. Helt okej. Men intriger skapas senare. Tjejsnack på toan. Deeptalk på balkongen. Häng vid tv:n. Och lite Nirvana på det. Kompott: blandad.

Utgång, Grace, vid 00.30 snåret. Fotar en trasig vit plaststol som någon kastat på vägen. Hur tänkte vi där?


Kul på terassen men som vanligt, vad är väl en kväll utan tjafs, dramatik, tappa bort folk & krångel. Ja, säg. S u c k . Ingen nämnd, ingen glömd.

Springer på bekant folk från förr i tiden. Trevligt! Och några killbekanta & en Lina.

Efter något som känns som en evighet lämnar vi så byggnaden efter allt krångel. Sedan blir allt konstigt igen. En killkompis drar, säger att han måste gå, vet inte om vi ska skylla på fylla. <----Och rim på det, ja det var inte meningen. Blev besviken. Och fick höra något från någon. Frågan är vem som sa vad. Var det riktigt? Mindre kul iaf, inte schysst av dej. Säg inte en sak  för att sedan gå i nästa.
I övrigt, skrotade ev planerna på denna person, vill inte ha någon repris som av en annan. Och du framstår inte som ett läckert byte anyhow. Alright. Haha. Då: Planer= maybe. Nu: Planer= No, no.

Ensam lämnade jag skaran. Sprang på P-fly, stannade & pratade. Less & irriterade var vi på det motsatta könet. Tack för pratstunden though! :)
Sedan kom två snubbar till P-fly. Min telefon ringde varm flera ggr om. Bad om att få ringa upp. Sprang på en gammal klasskompis. Hej, hallå! Och sedan! Vänder mej om, hör en bekant röst, ser ett leende & två utsträckta armar.
Personen som jag kallar Någon står framför mej. Jaha, se där ja! Hade med sina vapendragare oxå. Pratade. Lämnade P-fly & sällskapade med Någons gäng, skulle åt samma håll.

Pratade allmänt, flöt på bra. Fast det gör det ju när vi pratar med några centimeters avstånd till varann.
 
Micke, en utav hans kompisar, frågade mej hur tjejer tänker. Jag svarade så gott jag kunde. Haha, det var roligt! Och skor, skor pratade vi oxå om. Varför tjejer oftast har högklackat när de ska gå ut på krogen. Ännu roligare!
Detta kom för övrigt på tal när jag tagit av mina klackisar för att traska i gräset med strumpisar. Yes.

Micke lyssnade & var frågvis. Personen vid namn Någon skrattade & kommenterade i bakgrunden. Och jag babblade & viftade med armarna. Fint i natten. Finfint. 

Någon frågade sedan om vi skulle ta en fika någon dag. Jag sa "javisst, det  e bara att ringa".  
Det e konstigt det där. Bra- konstigt, lustigt undrande konstigt. Efter allt & men. Men med så mkt gemensamt. Som om det kändes som en evighets vänskap. Det är bra, det är det, naturligt. Men samtidigt.... Kan inte sätta fingret på det. Vad är det?

Några fina kommentarer i bakgrunden. Hjärtligt skratt. En arm om ryggen, handen som stryker varsamt.

I dont´ know.

Utan någon speciell nämnvärd irritation, bara, "bara". Hur tänker du?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0